Dan 8

Kupljene sva imela karte za popoldanski trajekt v Helsinke, zato sva imela dopoldan dovolj časa za ogled centra Talina. Mesto nama je bilo všeč, vetrovno podnebje pa ne preveč.

ugodno trajekt Skandinavija road trip Punkaharju potovanje poceni Nordijske države narodni parki Kolovesi National Park Koli National Park kampiranje Helsinki Finski zaliv Finska Evropa Baltsko morje
Talin, Estonija

Trajekta sva se zelo veselila, Žiga še posebej, ker se s tako veliko ladjo še ni peljal, jaz pa sem že imel izkušnjo izpred osmih let, ko sem plul iz Stockholma v Turku. Za skoraj triurno pot sva plačala le 37 €, kar je v primerjavi s kakšno Jadrolinijo zelo poceni. Na žalost tokratna plovba ni bilo preveč prijetna, saj je bilo morje zaradi močnega vetra precej razburkano in se je trajekt ves čas zibal sem in tja.

Trajekt Viking Line

V Helsinke sva prispela tik pred večerom, ko Finci praznujejo Juhannusaatto (Midsummer’s Eve) in po celi državi prižigajo kresove. Ker je bila zunaj kombinacija mraza, vetra in rahlega dežja, naju ni prav nič vleklo na praznovanje, čeprav sva prišla prav s tem namenom. Očitno bova praznovanje doživela naslednjič.

Prenočila sva v oderuško dragem kampu Rastila, kjer za šotor zaračunajo kar 29 €. Noro. No, v primerjavi s hrvaškimi cenami je to še vedno poceni, med skandinavskimi povprečnimi cenami okoli 15 € na noč pa je to zelo drago.

Dan 9

Zbudila sva se v čudovit sončen dan in se odpravila na sprehod po Helsinkih. Mesto je bilo prav tako, kot se ga spomnim iz leta 2010, le da je bilo tokrat povsem prazno, na ulicah so bili samo turisti. Na večer Juhannusaatto Finci tradicionalno odidejo na počitnice v svoje počitniške hiške na podeželju, zato ni bilo nič nenavadnega, da se je mesto izpraznilo. Imela sva se fino in naredila nekaj lepih fotografij.

Helsinška katedrala (Helsingin tuomiokirkko) – Helsinki, Finska

Popoldan sva se odpeljala 80 kilometrov zahodno na obisk k moji prijateljici Elli, ki jo poznam že skoraj deset let. Tudi ona je bila s prijatelji v počitniški hiši ob majhnem jezeru. Dovolila nama je, da šotor postaviva kar na vrtu, zvečer pa je njen fant Christian samo za naju zakuril v tradicionalni finski savni v hiški ob jezeru Ruona, v katerega sva potem skakala, da sva se ohladila. Izkušnja je bila nepozabna! Iz jezera je v hiško speljana cev, po kateri je mogoče z ročno črpalko načrpati vodo za umivanje. Zelo preprosta ampak učinkovita tehnologija.

Finska savna

Savna je ostala vroča še dolgo v noč, ki pa ni bila več čisto prava, saj se ni nikoli povsem stemnilo. Končno sva bila v območju polnočnega sonca!

Dan 10

Leta 2010 sem že bil v Hämeenlinni in ostala mi je v lepem spominu, zato sem si želel iti še enkrat tja. Sprehodila sva se skozi grad, a ker je bilo tokrat oblačno, nisva bila nič kaj navdušena.

Nočitev v kampu SFC Hämmenhelmi.

Dan 11

Ko sva se z Ellinimi prijatelji pogovarjala o najinem načrtu poti in omenila, da greva v Lahti, so bili vsi začudeni in spraševali, zakaj Lahti, kaj naj bi bilo tam za videti. Kot navdušenca nad smučarskimi skoki sva pač morala videti skakalnico, ki jo vsako leto gledava po televiziji in na kateri naši skakalci nikoli nimajo sreče. Pa še na poti je bila. Poleti na dnu skakalnice naredijo olimpijski bazen.

Popoldne sva se peljala do Lappeenrante, kjer se vsako leto zberejo umetniki s celega sveta in izdelajo ogromen peščen grad z različnimi motivi. Poleg Boeinga 737-800 sva našla tudi Bled.

Prenočila sva v divjem kampu Päihäniemi – tokrat uspešno, juhu!

Dan 12

Pot sva nadaljevala proti severovzhodu po cesti 6, ki se pri kraju Joukio približa ruski meji na manj kot petsto metrov. Pokrajina se med vožnjo skoraj ne spreminja: gozdovi, jezera, prometni znaki, ki opozarjajo na nevarnost losov, še več gozdov.

Najpogostejši listavec na Finskem je breza.
Finska ima 187.888 jezer, večjih od 500 kvadratnih metrov.

V kraju Särkisalmi sva zavila levo na cesto 14, ki pelje v mesto Punkaharju. Enako se imenuje sedemkilometrski naraven nasip severozahodno od mesta, ki je nastal zaradi vodnih tokov z ledenika, ko se je ta topil, in ločuje jezeri Puruvesi in Pihlajavesi. Po njem je speljana cesta, ki nudi čudovit razgled.

Punkaharju, Finska

Nočitev v kampu Hepokatti. Kamp je v bistvu turistična kmetija, na kateri poleg živine živijo tudi tri muce. Oranžen muc je zvečer večkrat prišel k nama in se pustil božati, ko pa je Žiga okoli polnoči sedel pred šotorom, je muc kar naenkrat skočil na streho šotora. Šotor se je seveda povsem ugreznil, muc pa ustrašil in hitro odskočil. Pri tem se je odrinil z vsemi štirimi tačkami in s par kremplji naredil luknjice v blago šotora. Bila sva prav žalostna, ker sva šotor že po desetih dneh uničila.

Dan 13

K sreči so bile luknjice majhne in sva jih premazala s sredstvom za popravljanje takih raztrganin. Nato sva si v mestu Savonlinna ogledala grad Olavinlinna iz 15. stoletja, ki je skozi stoletja večkrat prešel iz švedske v rusko last in obratno.

Grad Olavinlinna, Savonlinna, Finska

Nadaljevala sva severno po cesti 471 proti narodnemu parku Kolovesi. Na treh četrtinah poti naju je pri kraju Hanhivirta čakalo presenečenje: trajekt! Ko sva na zemljevidu načrtovala pot, sploh nisva opazila, da ceste vmes zmanjka, kar pa je tudi razumljivo, saj je dolžina kanala, po katerem pelje trajekt, samo 189 metrov. Trajekt vozi po potrebi: pred pomolom je zvonec, ki ga pritisneš in trajekt pride pote. Fino, kajne? Pred nama je bilo že nekaj avtomobilov, zato nama ni bilo treba zvoniti. Bila sva zelo vesela, ko sva ugotovila, da je vožnja brezplačna – vsi trajekti, ki povezujejo finske ceste, so brezplačni. Uau.

Kolovesi sicer ni zgledal nič drugače kot ostala Finska: jezera, otoki, gozdovi, makadamske ceste, insekti. Raziskovanje parka je mogoče predvsem s čolnom, ki pa ga nisva imela, zato sva se odpeljala naprej proti mestu Joensuu, kjer sva prenočila v kampu Holiday Linnunlahti in ponoči opazovala svetlo nebo.

Narodni park Kolovesi, Finska

Dan 14

Jutro je bilo čudovito, zato sva oddrvela v narodni park Koli. Obiskovalcem najlažje dostopen je hrib nad jezerom Pielinen, s katerega se vidi tipična finska pokrajina jezer z otočki in neskončnih gozdov. Razgled je bil prekrasen.

Narodni park Koli, Finska

Na voljo je veliko označenih pohodniških poti, pozimi pa je tukaj smučarski center.

Popoldan se je pooblačilo in začelo deževati. Prenočila sva v Nurmesu v kampu Hyvärilä, kjer so nama delali družbo roji komarjev.