Okrog Islandije v osmih dneh po »Route 1« (Þjóðvegur 1) ali »Ring Road« (Hringvegur)

road trip ring road trip Reykjavik potovanje načrt potovanja itinerary Islandija Icelandair Iceland
Icelandair

Obdobje potovanja: 25. junij – 3. julij 2016 (8 dni)
Let: München (MUC) → Reykjavik Keflavik (KEF)
Povratni let: Reykjavik Keflavik (KEF) → München (MUC)
Letalski prevoznik: Icelandair
Letalo: Boeing 757-200

Stroški

  Celoten strošek
Strošek na osebo
Letalska karta (povratna) 467,38 € 233,69 €
Prevoz na letališče (povratni) 87,00 € 43,50 €
Najem avtomobila (8 dni) 234,46 € 117,23 €
Gorivo (~2.100 km) 156,28 € 78,14 €
Nastanitve (7 nočitev) 453,73 € 226,87 €
Vstopnine, predor 65,40 € 32,70 €
Hrana 113,07 € 56,54 €
SKUPAJ 1.577,32 € 788,66 €

Menjalni tečaj v času potovanja: 1 € = 138 ISK

Pred potovanjem je dobro vedeti

Nastanitve

Nastanitve je dobro rezervirati čimprej, saj so cenejše kmalu razprodane, sploh če potujete tja poleti. Kraji so majhni in nastanitev v njih niti ni veliko. Štiri od sedmih noči sva spala v hostlih v večposteljnih sobah. Rezervacijo hostlov sva opravila na spletni strani Hostelling International Iceland. Objavljene cene hostlov veljajo v primeru, da imate člansko izkaznico Hostelling International. Naročite jo lahko na spletni strani Popotniškega združenja Slovenije (Hostelling International Slovenia). V nekaterih hostlih vam bodo posebej zaračunali posteljnino, zato priporočam, da s seboj vzamete spalne vreče. Preostale tri noči sva spala v zasebnih nastanitvah, ki sva jih rezervirala na Airbnb. Bivala sva pri islandskih družinah doma, kar je bila zanimiva izkušnja, saj so Islandci odprti in prijazni ljudje. Cene teh, tudi ne tako poceni, nastanitev sva znižala s »travel credit«, ki sva ga imela na svojih Airbnb računih. Povprečno sva tako za bivanje v dvoposteljnih sobah s skupno kopalnico plačala 28,00 € na osebo na noč, za bivanje v hostlih pa 35,72 € na osebo na noč. Za hostle sva sicer imela člansko izkaznico Hostelling International, nisva pa bila pozorna na doplačilo za posteljnino in jo v treh hostlih morala doplačati, ker s seboj nisva imela svojih spalnih vreč.

Najem avtomobila

Priporočam rezervacijo avtomobila vnaprej. Za ugoden najem avtomobila obiščite nemško spletno stran www.billiger-mietwagen.de, kjer lahko rezervacijo brezplačno prekličete, če kasneje najdete ugodnejšo ponudbo. Cene se lahko vsakodnevno spreminjajo, zato se splača ponudbe večkrat pregledati. Prvo rezervacijo za 8-dnevni najem avtomobila iz razreda Economy sva naredila za 498,22 €. Redno sva spremljala ponudbe in ko so bile cene najema nižje, rezervacije večkrat brezplačno preklicala in ponovno rezervirala. Nazadnje sva za 8-dnevni najem avtomobila z vsemi nujnimi zavarovanji, brez odbitne franšize, vključenimi neomejenimi kilometri in dodatnim voznikom plačala 234,46 € (29,31 €/dan). Rezervirala sva avtomobil iz razreda Economy in dobila Kio Picanto z nizko povprečno porabo goriva, kar je na Islandiji zaradi visokih cen goriva zelo dobrodošlo. Za primerjavo: Slovenca, s katerima smo skupaj leteli na Islandijo in sta avtomobil rezervirala na drugi spletni strani, sta za 12-dnevni najem enakega avtomobila plačala okoli 600 € (50 €/dan).

Poceni najem avtomobila kjerkoli na svetu: Kako rezervirati?

Dodatna zavarovanja

Morda vam bodo ob prevzemu avtomobila ponudili še dodatna zavarovanja, ki so značilna za Islandijo. Gravel Protection (GP) zavaruje vozilo pred poškodbami, ki jih lahko na karoseriji, vetrobranskem steklu ali lučeh povzroči pesek na neasfaltiranih cestah (gravel roads). Sand and Ash Protection (SAAP) zavaruje vozilo pred poškodbami na karoseriji in steklu v primeru peščenih viharjev, ki se lahko pojavijo na južni obali otoka, ko veter, ki piha z oceana, ob suhem vremenu dviguje droben vulkanski pesek in pepel. Midva nobenega izmed teh zavarovanj nisva imela in na srečo tudi nobenega nisva potrebovala. Če boste tvegali biti brez teh zavarovanj, je odločitev vaša. Peščenim viharjem se lahko izognete tako, da spremljate vreme (Icelandic Meteorological Office) in stanje na cestah (The Icelandic Road and Coastal Administration).

Ceste

Za vožnjo po cestah, po katerih sva potovala, avtomobil na štirikolesni pogon ni potreben. Čeprav nekatere ceste niso asfaltirane, je vožnja po njih z navadnim avtomobilom mogoča, le bolj počasna. Ceste, ki so namenjene izključno terenskim vozilom, so posebej označene s črko F pred številko ceste.

O vožnji in nevarnostih na islandskih cestah si oglejte zabaven video:

Gorivo

Cena goriva v času najinega potovanja je bila povprečno 195 ISK/l (1,40 €/l). Trenutne cene goriva v islandskih kronah lahko preverite tukaj. Bodite pozorni na nivo goriva v rezervoarju, saj so razdalje velike, bencinske črpalke pa ponekod redke.

Vstopnine, parkirnine in cestnine

Vstopnin za ogled naravnih znamenitosti na Islandiji ni, z izjemo vstopnine za dostop do kraterja Kerið. Prav tako ni treba plačati parkirišč, razen ponekod v Reykjaviku. Tudi cestnin na Route 1 ni, plača se le predor Hvalfjarðargöng pod fjordom Hvalfjörður. To je tudi edino, kar sva plačala (1.000 ISK = 7,18 €) poleg vstopnine v kopališče Myvatn Nature Baths (4.000 ISK/osebo = 29,11 €/osebo). Muzejev in drugih plačljivih znamenitosti nisva obiskala.

Plačevanje na Islandiji

Gotovine na Islandiji ne potrebujete, saj je povsod možno plačati s karticami. Vse bencinske črpalke so samopostrežne in na nekaterih ne morete plačati drugače kot s kartico. Tudi stranišče, ki je (izjemoma) plačljivo, lahko plačate s kartico. Midva na potovanju v rokah nisva imela niti ene islandske krone (ISK).

Hrana

Kot vse ostalo je tudi hrana na Islandiji zelo draga. O restavracijah niti razmišljala nisva, zato sva vso hrano kupovala v supermarketih in jo zvečer kuhala v hostlih. Vsi hostli, v katerih sva bivala, imajo čiste, prostorne in dobro opremljene kuhinje, zato tam lahko pripravite skoraj katerokoli jed. Neki starejši Francozi so celo pekli ribe v pečici. Tamkajšnji supermarketi z nižjimi cenami so Bónus, Krónan in Nettó. Preden greste na pot, si naredite plan, kje boste kupili hrano, saj teh supermarketov v manjših krajih ni, morda niti nobene druge trgovine z živili. Zemljevid s supermarketi si oglejte tukaj, več informacij o njih pa tukaj. Bodite pozorni na odpiralne čase trgovin, saj se zapirajo zgodaj.

Vreme

Po starodavnem islandskem koledarju zima na Islandiji traja od oktobra do aprila, poletje pa preostali del leta. Vreme na Islandiji se hitro spreminja in se na vremenske napovedi ni vredno zanašati. Tudi poleti so lahko temperature zelo nizke. V času najinega potovanja je bila na oblačen in deževen dan (28. junija) temperatura zraka na severu otoka le okrog 7 °C, zato je tisti dan kopanje v Jardbodin vid Myvatn (Myvatn Nature Baths), kjer je temperatura termalne vode med 36 in 40 °C, zelo prijalo. Kadar je sončno, temperatura zraka tudi v tem letnem času le redko preseže 20 °C. Klimatske naprave v najetem avtomobilu ne potrebujete; najbolj dobrodošla dodatna oprema v najinem je bilo ogrevanje sedežev. Celo 2. julija je bilo v Reykjaviku videti ljudi, oblečene v jakne in kape. Seveda to niso bili domačini.

Načrt potovanja po Islandiji

Načrt potovanja je namenjen tistim, ki želijo v kratkem času videti veliko in potovati poceni. Na Islandijo odpotujte junija ali julija, ko sonce tam zaide le za kratek čas in je tudi ponoči svetlo. Tako se vam bo po poti manj mudilo in vas ne bo skrbelo, da bi vas ujela tema. Razdalje, ki jih boste vsak dan prevozili, so velike, vendar vas bo raznolika in edinstvena pokrajina tako očarala, da bo vožnja po njej hitro minila.

V nadaljevanju je opisan potek najinega osemdnevnega potovanja po Islandiji, ki ga lahko uporabite tudi za svoje potovanje. Pot je odvisna od vaših letov, prilagodite jo prihodu in odhodu. Morda boste že prvi dan morali prespati v Reykjaviku, če boste tja prileteli prepozno za še tristokilometrsko pot na sever otoka. Midva sva na Islandijo priletela ob 9.20 in sva imela za pot na voljo še skoraj cel dan. Osmi dan pa sva šla po celodnevni vožnji, ogledih znamenitosti in obisku Reykjavika naravnost na letališče, ker sva imela povratni let naslednji dan ob 00.30. Tako sva prihranila še nekaj denarja, saj za zadnjo noč nisva potrebovala nastanitve.

DAN 1

Keflavik International Airport (KEF) → Staður

Dolžina poti: 300 km

Okviren čas vožnje: 4 h

Znamenitosti na poti: Hvalfjarðargöng, Deildartunguhver, Hraunfossar, Barnafoss, Grábrók

Opis poti: Če boste na Islandijo prileteli v jutranjih ali dopoldanskih urah, po pristanku na letališču v Keflaviku prevzemite avto in se po Route 1 (Þjóðvegur 1) v smeri urinega kazalca odpeljite proti severu otoka. Približno 30 km severno od Reykjavika se cesta spusti v 5.770 m dolg predor (Hvalfjarðargöng) pod fjordom Hvalfjörður, katerega najnižja točka je 165 m pod morsko gladino. Nato pri vasi Reykholt obiščite slapove Hraunfossar in Barnafoss ter najbolj vroč naravni vrelec v Evropi, Deildartunguhver. Na poti do cilja se ob Route 1 ustavite še pri kraterju Grábrók. Prenočite v kraju Staður ali v njegovi bližini.

Priporočena nastanitev: Sæberg Hostel ali Ósar Hostel

Nasvet za prihranek: Ob cesti v Keflaviku in Reykjaviku poiščite enega izmed ugodnejših supermarketov (Bónus, Krónan ali Nettó) in si spotoma kupite hrano za naslednja dva dneva, saj do mesta Akureyri ni teh trgovin z živili. So le manjše in dražje.

DAN 2

Staður → Akureyri

Dolžina poti: 240 km

Okviren čas vožnje: 3 h

Znamenitosti na poti: Kolugljúfur, Víðimýrarkirkja, Glaumbær, Öxnadalur

Opis poti: Iz Route 1 zavijte na neasfaltirano cesto 715 proti soteski Kolugljúfur, v katero se zliva istoimenski slap. Nato obiščite cerkvico Víðimýrarkirkja in kmetijo Glaumbær, izdelani iz lesa in šote. Skozi dolino Öxnadalur se peljite proti mestu Akureyri.

Priporočena nastanitev: Akureyri Hostel ali Airbnb

Nasvet za prihranek: V mestu Akureyri v supermarketih Bónus ali Nettó kupite hrano za naslednja dva dneva, saj do mesta Egilsstaðir ni večjih in ugodnejših trgovin z živili.

DAN 3

Akureyri → Mývatn → Húsavík

Dolžina poti: 210 km

Okviren čas vožnje: 3 h

Znamenitosti na poti: Goðafoss, Mývatn, Skútustaðagígar, Dimmuborgir, Hverfell, Grjótagjá, Námafjall, Víti, Krafla, Jardbodin vid Myvatn (Myvatn Nature Baths)

Opis poti: Sledite Route 1 proti vzhodu. Po 45 minutah vožnje se ustavite pri slapu Goðafoss na reki Skjálfandafljót. Od tu nadaljujte proti vasi Reykjahlíð in jezeru Mývatn. Na tem območju je veliko atrakcij. Najprej se po cesti 848 ob jezeru zapeljite do kraterjev Skútustaðagígar. Nato se sprehodite po pokrajini iz lave, Dimmuborgir. Lahko se povzpnete na krater Hverfell (Hverfjall). Spustite se v jamo Grjótagjá, na dnu katere je vroča voda čudovite modre barve. Splezajte po skalah nad jamo in videli boste prelomnico med severnoameriško in evrazijsko tektonsko ploščo. Nato se zapeljite do geotermalnega območja Námafjall. Pot nadaljujte do kraterja Víti. Območje Krafla, ki se razteza okrog kraterja, je polno vrtin, iz katerih črpajo vročo vodo za geotermalno elektrarno, ki jo boste videli ob cesti. Zvečer ali naslednje dopoldne se lahko še sprostite v kopališču Jardbodin vid Myvatn (Myvatn Nature Baths). Če imate še čas, se zapeljite do mesteca Húsavík. Del ceste 87, ki od tu vodi na sever proti Húsavíku, je neasfaltiran, a pokrajine ob njej ne smete zamuditi.

Priporočena nastanitev: Berg Hostel ali Árbót Hostel

Nasvet za prihranek: Če načrtujete kopanje v znanem islandskem kopališču Blue Lagoon, pojdite raje v manjše, a podobno kopališče Jardbodin vid Myvatn (Myvatn Nature Baths). Cena je za približno tretjino nižja in tudi gneče je manj.

DAN 4

Húsavík → Egilsstaðir / Seyðisfjörður / Reyðarfjörður

Dolžina poti: 275 km – 310 km (odvisno od lokacije nastanitve)

Okviren čas vožnje: 3 h 30 min – 4 h (odvisno od lokacije nastanitve)

Znamenitosti na poti: Dettifoss, Jokuldalur

Opis poti: Navigacija vas bo morda usmerila po cesti 87, vendar boste hitrejši po cesti 85 in nato 845, saj je del ceste 87 neasfaltiran. Naprej se ponovno peljite po Route 1 mimo jezera Mývatn in skozi vasico Reykjahlíð. Če dan prej niste imeli časa za kopanje v Jardbodin vid Myvatn (Myvatn Nature Baths), se lahko za vsaj dve uri ustavite tam, sicer pa nadaljujte pot mimo Námafjall do odcepa za cesto 862. Po nekaj kilometrih vožnje po cesti 862 in nekaj minut hoje boste prispeli do 100 m širokega slapa Dettifoss, ki pada 44 metrov globoko. Nahaja se na reki Jökulsá, ki teče z ledenika Vatnajökull. S svojo velikostjo in povprečnim pretokom vode 193 m3/s je največji slap v Evropi. Možno si ga je ogledati tudi z druge strani, vendar cesta 864, ki vodi do tja, ni asfaltirana. Po ogledu slapa se vrnite na Route 1 in pot nadaljujte proti vzhodu. Skozi prostrano in raznoliko islandsko pokrajino boste nato skozi zeleno ledeniško dolino Jokuldalur, ki jo je ustvarila reka Jökulsá, prispeli do mesta Egilsstaðir. Tam se lahko ustavite v supermarketu (Bónus, Krónan ali Nettó), da si kupite hrano. Pot zaključite v enem izmed mest, ki ležijo ob fjordih na vzhodni obali Islandije – Seyðisfjörður, Reyðarfjörður

Priporočena nastanitev: Seyðisfjörður Hostel, Reyðarfjörður Hostel ali Airbnb

DAN 5

Egilsstaðir / Seyðisfjörður / Reyðarfjörður → Höfn

Dolžina poti: 280 – 340 km (odvisno od lokacije nastanitve)

Okviren čas vožnje: 3 h 45 min – 4 h 30 min (odvisno od lokacije nastanitve)

Znamenitosti in kraji na poti: Fáskrúðsfjörður, Stöðvarfjörður, Berufjörður, Djúpivogur, Höfn

Opis poti: Vozite se po vzhodni obali Islandije skozi fjorde (Fáskrúðsfjörður, Stöðvarfjörður, Berufjörður) in ribiške vasice proti jugu. Če boste imeli srečo, boste v fjordih videli tjulnje. Spotoma zapeljite z Route 1 do vasic Djúpivogur in Höfn in si ju oglejte. Ob koncu dneva se bodo v daljavi že videli prvi ledeniki. Prenočite v mestu Höfn ali v bližini.

Priporočena nastanitev: Höfn Hostel, Vagnsstaðir Hostel ali Airbnb

Nasvet za prihranek: V vasici Höfn v supermarketu Nettó kupite hrano za naslednja dva dneva, saj do mesta Sellfoss ni večjih in ugodnejših trgovin z živili.

DAN 6

Höfn → Vík

Dolžina poti: 220 – 270 km (odvisno od lokacije nastanitve)

Okviren čas vožnje: 2 h 30 min – 3 h 15 min (odvisno od lokacije nastanitve)

Znamenitosti na poti: Jökulsárlón, Breiðamerkurjökull, Fjallsárlón, Skaftafellsjökull, Svartifoss, Skeiðarársandur, Kirkjugólf, Fjaðrárgljúfur, Eldhraun

Opis poti: Po uri vožnje iz mesta Höfn boste prispeli do ledeniške lagune Jökulsárlón, po kateri proti Atlantskemu oceanu plavajo ledene gore, ki se lomijo od ledenika Breiðamerkurjökull. Nekaj kilometrov naprej se lahko ustavite še pri manj znani ledeniški laguni Fjallsárlón. Nato nadaljujte pot proti slapu Svartifoss in ledeniku Skaftafellsjökull, ki sta del narodnega parka Vatnajökull (Vatnajökulsþjóðgarður). Tam parkirajte pri centru za obiskovalce (Skaftafell Visitor Centre) in se sprehodite do slapa in ledenika. Do vsakega boste hodili približno 15–20 minut. Nato vožnjo po Route 1 nadaljujte skozi Skeiðarársandur, največjo peščeno pustinjo na svetu, ki se razprostira na 1.300 kvadratnih kilometrih. Vulkanski izbruhi pod ledenikom Skeiðarárjökull so povzročili, da je reka Skeiðará poplavljala in na to območje naplavila črn vulkanski pesek. Na pobočjih na desni strani ceste boste videli številne ledeniške jezike, ki so del največjega ledenika v Evropi – Vatnajökull. Pred naseljem Kirkjubæjarklaustur se ustavite pri znamenitosti Kirkjugólf. Zadnji daljši postanek pred vasjo Vik naredite pri kanjonu Fjaðrárgljúfur. Cesta do Vika se nato nadaljuje skozi prostrana polja z mahom preraščene lave (565 km2) – Eldhraun. Dan zaključite v Viku pri cerkvici na hribu, od koder je čudovit pogled na vas in ocean.

Priporočena nastanitev: Vík Hostel

DAN 7

Vík → Flúðir

Dolžina poti: 220 km

Okviren čas vožnje: 3 h 15 min

Znamenitosti na poti: Reynisfjara, Dyrhólaey, Skógafoss, Seljavallalaug, Seljalandsfoss, Ölfusá

Opis poti: Najprej z Route 1 zapeljite na cesto 215 proti znameniti plaži iz črnega peska – Reynisfjara, pri naslednjem odcepu še na cesto 218 proti Dyrhólaey. Pot nadaljujte proti vasici Skógar. Tam si oglejte 60 metrov visok in 25 metrov širok slap Skógafoss. Če želite skočiti v enega izmed najstarejših bazenov z vročo vodo na Islandiji – Seljavallalaug, pot od tu nadaljujte naprej po Route 1 in po približno 10 kilometrih vožnje zavijte desno na cesto 242 proti Raufarfell in nato nadaljujte po neasfaltirani cesti do posestva Seljavellir, kjer parkirajte avtomobil. Do bazena Seljavallalaug, ki je skrit v slikoviti ledeniški dolini pod ledenikom Eyjafjallajökull, je še približno 10 minut hoje. Kopanje v bazenu je brezplačno. Po kopanju se vrnite na Route 1 in se ustavite še pri slapu Seljalandsfoss, nato se peljite skozi mesto Sellfoss, prečkajte največjo reko na Islandiji – Ölfusá in zavijte na cesto 35 proti vasi Reykholt. Prenočite v vasi Flúðir, kjer je več možnosti, da boste našli ugodno nastanitev. V vasi imajo tudi kopališče z geotermalno vodo Gamla Laugin (Secret Lagoon), v katerem se zvečer lahko sprostite.

Priporočena nastanitev: Airbnb (Efra-Sel Hostel)

Nasvet za prihranek: V mestu Sellfoss v enem izmed ugodnejših supermarketov (Bónus, Krónan ali Nettó) kupite hrano.

DAN 8

Flúðir → Reykjavík

Dolžina poti: 140 km

Okviren čas vožnje: 2 h

Znamenitosti na poti: Gullfoss, Strokkur (Geysir), Laugarvatn, Þingvellir (Thingvellir National Park) – Öxarárfoss, Lögberg

Opis poti: Najprej se peljite proti slapu Gullfoss. Spotoma ali ob povratku se ustavite pri gejzirju Strokkur. Nato se mimo jezera Laugarvatn odpeljite proti narodnemu parku Þingvellir, kjer se skozi prelomnico med severnoameriško in evrazijsko tektonsko ploščo sprehodite do slapa Öxarárfoss na reki Öxará. Oglejte si še Lögberg (The Law Rock), nato se odpeljite proti Reykjaviku.